Akupunktur Ve Zayıflama

Akupunktur vücutta enerj(çi) akışını düzenleyerek zayıflamada etkili olmaktadır. Metabolizmayı arttırarak, iştahı azaltarak, hormonları etkileyerek, uyku düzensizliğini ortadan kaldırarak, stresi azaltarak, beyindeki açlık merkezini etkileyerek akupunktur zayıflamada etkin olarak kullanılmaktadır. Çin tıbbına göre kilo alımı vücut dengesinin bozulmasıyla ortaya çıkar. Bu dengesizliğin ortaya çıkışı bazı organ ve sistemlerin düzgün çalışmamsıyla ortaya çıkar. Bunlar karaciğer, dalak, endokrin sistem, böbrekler, tiroid bezi gibi. Akupunktur ile sempatik sinir sistemi baskılanırken parasempatik sistem yani sakinlik ve hazım durumu aktive edilir. Endokrin sistemi ve böbrekleri etkileyerek su tutulumunu düzenleriz ayrıca sinir ve hormonal dengesizlik giderilir. Dalak ve tiroid bezini etkileyerek şeker ve hormonal denge sağlanır. Akupunktur hastanın duygu durumunu da düzeltir. Nöroendokrin sistemini etkileyerek zararlı nörokimyasalların etkilerinin minimalize etmesinde etkindir. Endorfin salımıyla ayrıca stres azaltılarak aşırı yeme isteği köreltilir. Akupunktur Vücut ve kulak akupunkturu kullanılabilir. Sigara bağımlılığında da benzer tedavi yaklaşımları sergilenir. Hastanın klinik durumuna göre değişmekle beraber haftada iki kez olmak üzere altı-sekiz haftalık seanslar uygulanır. Akupunktur tedavisiyle beraber diyet ve egzersiz mutlaka uygulanması gereken parametrelerdir. Yan etki olarak hormonal değişime bağlı olarak yorgunluk, halsizlik, iğne yerinde ağrı kızarıklık olabilir.